کدام لیزر؟ fiber یا CO2


لیزر فایبر و لیزر CO2 با استفاده از تکنیکهای منحصر به فرد برش ، جایگاه خوبی در صنعت مدرن لیزر دارند. اما اگر به گستره وسیع دستگاه های بگزاریم ، بین این دو فناوری تفاوت هایی پیدا خواهیم کرد.

کدام لیزر و برای چه کاربردی؟

لیزر فایبر

سرعت; برای برش در ضخامتهای پایین بسیار سریعتر از لیزر CO2
هزینه برای هر قسمت، بسته به ضخامت ورق ، کمتر از لیزر CO2 است.
ایمنی ; باید اقدامات احتیاطی دقیق ایمنی انجام شود (دستگاه کاملاً محصور شده است) زیرا نور لیزر (1 میکرومتر) می تواند از داخل روزنه های بسیار باریک در قاب دستگاه عبور کند و باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیری به شبکیه چشم شود.
مسیرحرکتی اشعه لیزر; فیبر نوری

لیزر CO2

کیفیت; در سراسر مسیر برش در ضخامتهای مختلف ثابت و یکدست می باشد.
ایمنی ; تشعشعات لیزر  (10 میکرومتر) Co2 بهتر توسط بدنه دستگاه جذب می شود که این خطر آسیب ها به شبکیه را کاهش می دهد. پرسنل نباید به طور مستقیم به فرآیند برش از طریق پانل های اکریلیک در درب نگاه کنند ، زیرا طی یک دوره زمانی خطری برای بینایی دارد. (مشابه نگاه کردن به خورشید.)
مسیرحرکتی اشعه لیزر; آیینه های اوپتیک

همچنین بیایید برخی از مزایای لیزرفایبر را بشناسیم که باعث می شود دستگاه های لیزر فایبر کاملا متمایز باشند
1.لیزر فایبر به جای آینه ها و کانالهای مورد استفاده در دستگاه برش لیزر CO2 از طریق کابل نوری پرتو لیزر خود زا انتقال داده که همین امر باعث کاهش تلفات و افزایش بهره وری انرژی می شود. بنابراین می توان هزینه تولید و فرآیند را مستقیماً کاهش داد.
2. طول موج لیزر فایبر ده برابر از لیزر CO2 کوتاهتر است. پرتوهای لیزر متمرکز تر برای تعامل با فلزات مختلف تولید می شود.
3. دستگاههای لیزر فایبر می توانند دارای سکوهای قابل تعویض دوگانه باشند که در آن ، ورقهای برش خورده می توانند بطور خودکار بارگذاری یا تخلیه شوند تا در زمان صرفه جویی کنند.
4. از آنجا که فلزات در صنایع تولیدی کاربرد بیشتری دارند ، پردازش فلزات نقش مهمی در تجارت مختلف فلزات ایفا کرده است. دستگاههای لیزر فایبر می توانند کاملاً این نیاز را برطرف کنند ، در حالی که ماشین های لیزر CO2 برای برش صفحات ضخیم مناسب تر هستند.
5. تعمیر و نگهداری نیز یک بخش اساسی برای ماشین آلات است. و تعمیر و نگهداری اندک از مزایای دستگاه های فایبر بوده و صرفا بعد از جایگزینی و تعویض قطعات  دستگاه لیزر فایبر ،این ماشین مانند روز نخست، آماده کار خواهد بود. برعکس ، یک دستگاه لیزر CO2 با تعویض قطعات هم نیاز به تعمیر و نگهداری منظم و سالانه دارد که می تواند حتی بیش از یک دستگاه فایبر هم رده خود، برای مصرف کننده هزینه در بر داشته باشد.
6. دستگاه  لیزر فایبر، برش فلزات را با دقت بسیار بالاتر و لبه های برش بسیار ظریف تر به انجام می رساند.
7. مزایای فن آوری لیزر فایبر باعث ایجاد سرمایه گذاری مداوم و توجه کارشناسان صنعت ، محققین و سرمایه گذاران شده است .همچنین پتانسیل توسعه عظیمی در زمینه لیزر فایبر وجود دارد.

انتشار و کپی برداری این مقاله با ذکر آدرس این سایت بلامانع می باشد
www.behcut.ir

  • بهکات را در اینستاگرام دنبال کنید

    ارتباط با پشتیبان


پاسخگویی هفت روز هفته،از ساعت 8 صبح الی 24
021-26145293
09301753547
09227041031
  info[at]behcut.com

© Copyright 2020 - All rights reserved by behcut.com - Developed: Mohsen Kharazi