با تاریخچه آباژور چهره آشنا شوید


آباژور چهره سه بعدی نورانی؛ چشمان خود را فریب دهید!

این آباژور رومیزی LED توسط استودیو چها و نیر چهنوفسکی یک رویاپردازی نوری چشمگیر را ایجاد می کند. آباژورهای چهره، از یک ورق باریک از جنس آکریلیک شفاف ساخته شده است که درون یک پایه چوبی محکم قرار می گیرد ، اما با روشن شدن بالبینگ ، هر چه در آن وجود داشته باشد ، 3 بعدی به نظر می آید. آباژور چهره ، در واقع از هزاران هزار خط و نقطه پیچیده و در هم تنیده تشکیل شده است که بوسیله لیزر بر روی یک سطح صاف حکاکی شده اند. پایه چوبی آباژور چهره ، لامپ را در جای خود ایمن می کند و اجازه می دهد تا نور از طریق آن بر روی سطح بالبینگ ساطع شود.
بالبینگ های کارآمد چهنوسکی(Chehanowski) در حال حاضر یک نقطه روشن در جهان طراحی روشنایی هستند. گویی چاپ عکس بر روی شیشه انجام شده و بوسیله نور در اتاق جلوه گر میشود.
اما این یک چاپ عکس روی شیشه ساده نیست.
ایده شگفت انگیز چهنوسکی در طراحی و ساخت بالبینگ که به عنوان یک پروژه خیریه جمع آوری کمک آغاز شد، اکنون در موزه هنرهای مدرن (MoMA) در شهر نیویورک یافت می شود.

آباژورهای چهره در قاب های آکرلیک و در الگوهای قابل تعویض و انتخابی مانند بیضی ، چهارگوش،قلبی و.. قابل اجرا هستند. آباژورهای چهره که بصورت دوبعدی طراحی و ساخته میشوند با اینکه بر روی یک سطح کاملا صاف و تک بعدی انجام شده اند، در حالت روشن به نظر می رسد که این آباژورهای چهره سه بعدی هستند. علاوه بر این ، آباژور چهره ، بیش از حد گرم نمی شود و تا هزاران ساعت طول عمر مفید آنهاست.

بِریَن ،همسر و همکار چهنوفسکی،می گوید با توجه به اینكه موزه  MoMA دستورالعمل خاصی را برای لامپ های ساخته شده توسط آنها ترتیب نمی داد ، افزود: وی و چهنوفسكی با خوشحالی از همكاری موزه معتبر Kickstarter كه شامل 24 پروژه طراحی از سراسر جهان است ، شگفت زده شدند.

بالبینگ

اما موما نخستین موزه بین المللی نبود که با چهنوفسکی و استودیوی بِریَن تماس گرفت.

مرکز پومپیدو متوجه اولین پروژه پر سر و صدای فلت لایت این زوج جوان شد و با آنها تماس گرفت تا آباژورهای 2D / 3D فریبنده آنها را در فروشگاه هدایای پاریس بفروشند. همچنین از آنها دعوت شد تا Flatlight نوآورانه خود را در نمایشگاه بین المللی مبلمان در استکهلم به نمایش بگذارند.

در آن زمان با استقبال از طراحی های ساده و در عین حال درخشان استودیوی Cheha و Bulbing استودیوهای برتری امثال Gizmodo ، GeekTime و Design Milk نیز ، این آباژورها را در سایتها و فروشگاههایشان در معرض دید عموم قرار دادند.

پس از آماده شدن محصولات ، این زوج از دوستان خود خواستند كه برای تهیه یك فیلم برای فعالیت های Kickstarter كمك كنند و سپس به دوستان خود اعتماد نموده تا آنها را در بستر شبکه های اجتماعی تبلیغ كنند.

"چهنوفسکی میگوید ما فکر کردیم که 400 لامپ بالبینگ در کمپین Kickstarter می فروشیم. این یک شروع خوب برای محصول ما خواهد بود. ما اصلاً انتظار موفقیت این کمپین را نداشتیم"

زوج بِرین ، 33 ساله و چهنوفسکی 34 ساله، موفقیتهای بسیاری در شراکت کاری نیز بدست آوردند. بِرین کار خود را برای کمک به مدیریت و ترویج استودیو چها ، که حاصل خلاقیت و ایده پردازی همسرش بود ، رها کرد.

اگرچه Flatlight و بالبینگ-Bulbing- موفقیت آمیز بوده اند ، چاهانوفسکی می گوید حتی این محصولات در ابتدا برای فروش ساخته نشده اند. "من فقط با یک ایده جریان می یابم. من وقتی طراحی می کنم ، هدف مشخصی ندارم. "

آنها از اوایل صبح تا اواخر شب در حال پاسخگویی به ایمیلها ، پیاده سازی طرحهای سفارشی با لیزر ، جمع آوری محصولات و بسته بندی آنها برای حمل و نقل و ارسال به خارج از کشور بودند.
و نتیجه تلاشها و خلاقیتهای این دو، باعث فراگیر شدن این محصول در سراسر دنیا شده و اکنون با تغییرات گسترده و جذاب ، به شکلهای مختلف در وبسایتهای فراوانی همچون سایت و مجموعه بهکات میتوان آنرا به راحتی سفارش داد.


  • بهکات را در اینستاگرام دنبال کنید

    ارتباط با پشتیبان


پاسخگویی هفت روز هفته،از ساعت 8 صبح الی 24
021-26145293
09301753547
09227041031
  info[at]behcut.com

© Copyright 2020 - All rights reserved by behcut.com - Developed: Mohsen Kharazi