از تیوب لیزر CO2 محافظت کنید


چگونه طول عمر دستگاه  لیزر CO2 را با استفاده صحیح و نگهداری از تیوب لیزر افزایش دهیم؟


آیا دستگاه برش و حکاکی لیزریCO2 دارید و سعی در ماندگاری آن دارید؟ آیا می دانید چگونه از تیوب  لیزر Co2 به درستی استفاده کنید؟ بهکات لیزر در اینجا جزئیات مربوط به نحوه استفاده صحیح از تیوب لیزر CO2 و طولانی شدن طول عمر دستگاه لیزر CO2 را به شما نشان می دهد.

در این پست 8 نکته اساسی  وجود دارد که باید در مورد تیوب لیزر به منظور افزایش طول عمر دستگاه لیزر CO2 به آنها توجه ویژه ای داشته باشید و نیز باید دانش بیشتری در مورد نگهداری از دستگاه لیزر به دست آورید.

مطالب اصلی به شرح زیر است:

1. چیلر یا پمپ آب را به درستی به تیوب لیزر وصل کرده و دمای آب خنک کننده را در بازه 14 تا 28  درجه سانتی گراد نگه دارید
2. سرعت جریان آب خنک کننده در 2L-4L / min و تیوب لیزر همواره بدون هوا و پر از آب باشد
3. از خروجی تیوب لیزر در برابر آلودگی و گرد و غبار محافظت کنید
4. تیوب لیزر را به درستی تنظیم کنید تا به بهترین اثر خروجی برسید
5. اطراف الکترود ولتاژ بالا (کابل فشار قوی متصل به ابتدای تیوب) را تمیز و به دور از بدنه فلزی دستگاه نگه دارید
6. جلوگیری از تشکیل رسوب و پوسیدگی در مسیر شلنگ خنک کننده
7. هنگام نصب تیوب لیزر از به عمل آوردن هرگونه فشار فیزیکی خودداری کنید
8. از تیوب لیزر به طور معقول استفاده کنید

جزییات بیشتری نیاز دارید؟

ابتدا چیلر یا پمپ آب را به صورت صحیح به تیوب لیزر وصل کنید و دمای آب خنک کننده را در بازه 14 تا 28 درجه نگه دارید.
چیلر خنک کننده  را به تیوب لیزر وصل کنید و از حرکت آب موجود در تیوب لیزر به داخل و خارج آن اطمینان حاصل کنید تا آب به راحتی در جریان باشد. بعد از حصول اطمینان از عدم وجود حباب در تیوب ،دستگاه لیزر را روشن کنید. برای چیلز خنک کننده باید از آب نرم (آب مقطر یا تصفیه شده) استفاده کنید و لطفا همیشه به دمای آب خنک کننده توجه کنید ، دمای آب باید در محدوده 14-28 درجه کنترل شود.دمای آن  نباید خیلی زیاد یا خیلی کم یاشد به خصوص در تابستان ، به محض اینکه دمای آب خیلی زیاد باشد یا سردتر از حد معمول باشد باید تنظیمات مجدد آن و رفع ایراد انجام گردد و همچنین  آب خنک کننده  به موقع تعویض شود تا باعث خراب شدن تیوب لیزر نشود. در زمستان ، آب چیلر نباید منجمد شود ، به خصوص پس از خاموش شدن لیزر ،به طوری که باعث ترکیدن یخ های آب خنک کننده نشود. (توجه ویژه: بهترین حالت برای چیلر، قرار گرفتن بر روی زمین است و حتی المقدور از قرار دادن آن روی ارتفاع خودداری گردد)؛

دوم ، سرعت جریان آب خنک کننده خدود 2L-4L / min و تیوب لیزرهمواره در حالت پر باشد
با انتخاب و به کارگیری حداقل طول شلنگهای انتقال آب تا چیلر، این اطمینان حاصل میشود که سرعت جریان آب ذکر شده به درستی در حال انجام است و بدین ترتیب عملکرد و طول عمر تیوب بهبود میابد (از اضافه کردن طول استاندارد شلنگهای چیلر جدا خودداری کنید)

سوم ، از خروجی تیوب لیزر CO2 در برابر آلودگی محافظت کنید
با دقت از دهانه خروجی لیزر محافظت کنید ، عدم رعایت این مورد به شدت در کیفیت و توان خروجی از تیوب تاثیر گذار بوده و سبب  کاهش قدرت می شود. بسته به میزان استفاده و مقدارآلودگی محیط ، لازم است بصورت دوره ای و در حالی که دستگاه کاملا خاموش است، با استفاده از یک عدد گوش پاک کن  مرغوب و آغشتن آن به الکل، لنز دهانه انتهایی متصل به خروجی تیوب لیزر را به آرامی و دقت تمیز کنید.

چهارم ، تیوب لیزر CO2 را به درستی تنظیم کنید تا به بهترین اثر خروجی برسید
در فرآیند نصب و تعمیرات تیوب لیزر، با تنظیم زاویه تیوب لیزر یا چرخش در جهت صحیح تیوب لیزر ، برای رسیدن به بهترین اثر خروجی ،توسط یک تکنسین با تجربه اقدام کنید.

پنجم اینکه ، مجاورت الکترود ولتاژ بالا را تمیز و به دور از بدنه  فلزی و کاملا خشک نگه دارید
اطمینان حاصل کنید که در مجاورت الکترود ولتاژ بالا هیچ گونه گرد و غبار جمع نشده است ، برای جلوگیری از تخلیه الکتریکی و جرقه ولتاژ بالا ،  تا حد ممکن آنرا از بدنه و قطعات فلزی دور نگه داشته و عملیات عایق کاری آن هم توسط تکسین مجرب و با چسب مخصوص فشارقوی انجام شود.

ششم ، از تشکیل رسوب و پوسیدگی در مسیر شلنگ خنک کننده جلوگیری کنید
در طول زمان استفاده از دستگاه لیزر co2 ، می تواند در مسیر شلنگ خنک کننده رسوب تشکیل شود و همچنین روی کندانسور غبار بنشیند که باعث کاهش اثر خنک کننده می شود، برای جلوگیری از گرفتگی آب خنک کننده ، با استفاده از اسید هیدروکلریک 20 درصد رقیق شده ، کندانسور را کاملا تمیز کنید و با چند بار پر و خالی کردن آب چیلر و تیوب ،جرم های سطحی آنها را بزدایید.

هفت ، هنگام نصب تیوب لیزر از به عمل آوردن هرگونه فشار خودداری کنید
یک تیوب لیزر از شیشه ساخته شده است و حساس و شکننده است. هنگام نصب ، به هیچ عنوان نباید هیچ فشاری به آن وارد شود.

هشت ، از تیوب لیزر به طور معقول استفاده کنید
از تیوب لیزر به طور معقول استفاده کنید ، در مصرف انرژی لیزر صرفه جویی کنید ، بهترین توان خروجی زیر هشتاد درصد است.

موارد ذکر شده جزو  احتیاطهای اصلی برای استفاده از تیوب لیزر است و در صورت استفاده دقیق از آن ، دستگاه شما دوام بیشتری خواهد داشت و سود بیشتری برای شما به ارمغان می آورد.

** نکته بسیار بسیار و بسیار مهم این است که هرگز و هرگز، بدون حضور یک متخصص با تجربه و متعهد، و به تنهایی، اقدام به نصب و یا جا به جایی تیوب و یا تعمیر و عایق کاری کابل فشارقوی نکنید! چرا که احتمال وارد آمدن خسارات مالی به دستگاه و حتی آسیب فیزیکی به شخص شما بسیار بالاست و موارد مرور شده در این مقاله صرفا جهت بالا بردن اطلاعات کاربران دستگاههای لیزر بیان گردیده است**

انتشار و کپی برداری این مقاله با ذکر آدرس این سایت بلامانع می باشد
www.behcut.ir

  • بهکات را در اینستاگرام دنبال کنید

    ارتباط با پشتیبان


پاسخگویی هفت روز هفته،از ساعت 8 صبح الی 24
021-26145293
09301753547
09227041031
  info[at]behcut.com

© Copyright 2020 - All rights reserved by behcut.com - Developed: Mohsen Kharazi